mandag 14. september 2009

Chicago, 14.9.09

Vel fremme i Chicago kl. 1600,. lokal tid. Vi har hatt en heidundrende tur paa 4200 kilometer, uten et eneste uhell det er verd aa snakke om. Vaeret har vaert fantastisk, regn har vi opplevd tilsammen ca en time.
Vi har opplevd saa mye at det er vanskelig aa beskrive. Vi har passert 3 tidssoner og 8 stater, tatt ca 1000 bilder og skal utveksle bilder med de andre i gruppa etter at vi kommer hjem. Vi lander paa Gmoen fredag, midt paa dagen en gang. Sjekk internett, det er vel ikke mange fly som kommer fra Chicago via Amsterdam. Alle lengter hjem naa, selv om noen godt kunne tenke seg aa kjoere lenger. Men alt har en ende, som grisen sa i slutten av november..........
Forskjellen er at vi kommer hjem og skal prove aa formidle alt vi hr opplevd.
Naa har vi kost oss med god mat og godt drikke og alle er i perlehumoer.

Vi snakkes !!!!!

fredag 11. september 2009

Stroud, 11.9.09

Hei alle !
I dag har vi stoppet i Stroud. En liten by noen mil fra Oklahoma. Har hatt 3 harde dager naa. Onsdag kjorte vi fra Grants til Curt's cowboycamp. Der moette vi ekstremvaeret. Lyn, torden og skikkelig regnvaer moette oss noen faa miles foer Curt's Camp. Det gikk fint, men vi erfarte at regnvaer i Norge og i USA ikke er helt det samme. Vi spiste den herligste biff som noen gang er tilberedt. Saa moer at den kunne skjaeres med skje, Overnattet i telt. Litt lite soving, men veldig hyggelig.Inger ville ligge i den store hallen med utsikt over lynblinkene, og fikk en opplevelse hun sent vil glemme. Om morgenen fikk vi demonstrasjon av Curt i behandling av kveg. Videre reiste vi til en Pueblolandsby (indianere), med guiding av en lokalt fastboende. Onsdag og idag har vi kjoert tilsammen ca 100 mil, i gaar, torsdag, ble det bare ca 25 mil. I gaar kveld spiste vi paa Big Texan Steak house. Deilig mat. En nordmann og en svenske konkurrerte om aa spise 2,2 kilo biff hver paa en time. Det gikk ikke bra.
Naa legger vi oss, for imorgen er det ogsaa en lang dag.
Vi ser gjerne at dere kommenterer og spoer paa bloggen.

Kos til barnebarnet fra mormor og bestefar !!

tirsdag 8. september 2009

Grants, 8.9.09

Er det ferie aa staa opp klokken 0530, spise lyst broed og peanoettsmoer til frokost? Er det ferie aa kjoere 50 mil paa en dag i nesten 40 grader +. Er det ferie aa besoeke naturparker med forsteinde traer, eller se paa The Painted desert i vakre farger, for siden aa ende opp paa et hotell med alle rettigheter, benytte seg av disse, for saa aa legge seg kl. 2230 lokal tid?
Ja, tenk, det er ferie. Vi har det knallbra, alle er friske og raske, og saa spiser vi ogsaa sunn mat.

mandag 7. september 2009

Williams 7.9.09

Ankom Williams i går kveld etter ca 50 mil i nesten 40 graders varme. På veien fra Las Vegas var vi innom Hooverdammen. Dammen som forsyner Las Vegsa med strøm og drikke vann. Enorme greier. Videre var i i byen Outlet, hvor eslene går løse i gaten sammen med ville cowboyer. Spiste på et sted hvor absilutt samtlige vegger var tapersert med dollarsedler. Hamburgerne var på størrelse med sånn som hamburgere skal være.
Idag kjørte vi helikopter i Grand Canyon. En opplevelse som alle som er i området må gjøre. Videre har vi kjørt endel i GC Nasjonalpark. I morgen skal vi kjøre i nyvaskede klær. Det blir også en opplevelse.
Inger hilser nå. Vi har det bare så godt som det er mulig å ha det. Trenger ikke spise bare fett og sukker, kokkene her i landet er alldeles utrolige. Torbjørg forteller pappa at han hadde rett. Flyet gikk over Grønland og Hudson Bay i Canada. Kyss på kinnet til Ingeborg fra mormor og bestefar. Til Erik, husk snu likørglassene som godgjør seg på kjøkkenet. Alle hilser til alle.

lørdag 5. september 2009

Las Vegas, 4.9.09

Hei alle !
Vi ankom Las Vegas sent fredag kveld etter aa ha kvittert ut syklene og reist ca kl. 1330. 350 miles i nesten 40 varmegrader er en toeff opplevelse. Aa kjoere HD for en som er vant til Honda, var en braa overgang. Allikevel var opplevelsen fra LA til Las Vegas stor. Ingen vesentlige uhell. Jeg glemte aa skrive forrige gang at vi besoekte Walk of Fame i Hollywood Boulevard. Mye kjente navn, men mest besoekt var Michael Jacksons stjerne paa hans bursdag. I dag har vi hatt fri. Spist frokost med champagne og masse usunn mat. Mett i flere timer. Vandret rundt paa The Strip, drukket oel og opplevd mer enn en liten bondesoenn kan tenke seg. I morgen er det start kl 0630, besoek paa Hooverdammen og ca 50 mil foer vi er i maal. Alle er friske og raske. Temperaturen for de neste par dagen ligger paa ca 35 grader C. Det gaar mye vann baade innvortes og utvortes. Jaevlig moro, alt sammen. Kjempefin gjeng. Vi fra Nittedal og Raaholt haer blitt en fin gruppe.

onsdag 2. september 2009

Endelig Los Angeles

Hei alle !
Etter utallige timer ankom vi Los Angeles via Amsterdam kl. 1800 lokal tid. Slitsomt med lang flytur, men forventningene oversteg det meste. Alle historier om lite hyggelig passkontrolloerer stemmer ikke.
Idag har vi tilbrakt dagen i Universal Studios. Ca 30 grader varmt (deilig). Dagen har gaatt som en vind. Vi har sett det meste av det som foregaar, innbiller vi oss, i filmverdenen. Vi har blitt klissvaate i Jurassic Park, faatt med oss Terminator i 3D. Maten er god og porsjonene er ikke som vi er vant til paa serveringssteder i Norge. Imorgen er den store utstyrshandeldagen. Vi skal videre til Venice Beach og se paa Stillehavet, kanskje bade litt. Alle har det bra og ser frem til utlevering av sykler paa fredag.

lørdag 29. august 2009

3 dager igjen

Det er lørdagkveld. Madamen er på fest med tidligere arbeidsgiver, jeg har akkurat spist kyllingnuggets og bacon. Ser på Lottotrekingen på NRK 1, håper på gevinst, men tankene er på Gardermoen natt til tirsdag. I går kjøpte jeg inn nødvendige kontanter i USA-penger, strømadapter, slik at jeg kan lade batterier til fotoapparatet. I morgen er det den store pakkedagen. Satser på stor ryggsekk og koffert. Ellers blir det bare å surre rundt seg selv. Vi ses på Gardermoen !